Bank internetowy
 to system zdalnego dostępu do rachunku Klienta w Banku, dzięki któremu wszystkie sprawy można załatwić bez wychodzenia z domu, a bezpieczeństwo transakcji gwarantuje specjalny Klucz sprzętowy lub jednorazowy kod SMS przesyłany z Banku,


I-Bank
 zapewnia bezpieczeństwo i poufność wymiany informacji, ponieważ wszystkie transakcje są szyfrowane kluczem sesyjnym 128 bitów, przesyłane protokołem SSL oraz zabezpieczone podpisem cyfrowym Klienta (zgodnym z ustawa o podpisie cyfrowym) za pomocą klucz sprzętowego. Do uwierzytelnienia banku i Klienta wykorzystywane są certyfikaty. Certyfikat banku dostarczany jest Klientowi w postaci pliku (na dyskietce, płycie CD, na stronie banku), a certyfikat Klienta jest odczytywany z jego klucza sprzętowego.


Istnieje także możliwość autoryzacji transakcji za pomocą kodu SMS wysyłanego przez Bank do Klienta każdorazowo przy składaniu dyspozycji dotyczących rachunku


Podstawowe funkcje banku internetowego:

  • Umożliwia Klientowi uzyskanie informacji o obrotach i stanie rachunku na daną chwilę.

  • Umożliwia Klientowi dokonywanie przelewów krajowych, do ZUS i do Urzędu Skarbowego.

  • Umożliwia Klientowi wydruk potwierdzenia przelewu.

  • Umożliwia Klientowi obsługę zleceń stałych.

  • Umożliwia Klientowi prowadzenie książki adresowej kontrahentów.

  • Umożliwia Klientowi tworzenie wzorców przelewów.

  • Umożliwia Klientowi szybkie wystawianie przelewów za pomocą wzorców przelewów.

  • Umożliwia Klientowi przeglądanie wyciągów i ich wydruk.

  • Umożliwia Klientowi zakładanie i likwidowanie lokat.

  • Umożliwia Klientowi odczytanie informacji przesyłanych przez bank.

  • Umożliwia Klientowi zmianę hasła i kodu PIN.

 

Usługi dostępne w I-Banku:

  • I-Bank – bank internetowy – usługi bankowe dostępne przez Internet.

  • CB – Corporate Banking – usługi bankowe dla firm, w których klika osób pracuje nad
    przelewem, albo wymagane są dwa lub więcej podpisów dla ważności dokumentu
    przelewu bankowego.

  • Informacja SMS – automatyczne centrum informacyjne – wysyłanie komunikatów SMS raz dziennie po
    zmianie salda.



Zasady Bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej

Bank Spółdzielczy w Krośnie Odrzańskim przyłączając sie do kampanii edukacyjnej prowadzonej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego  dotyczącej bezpieczeństwa finansowego w bankowości elektronicznej.

Przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci:

1)    Nie udostępniaj nikomu loginu i hasła do systemu bankowości elektronicznej.
2)    Cyklicznie zmieniaj hasło do logowania w systemie bankowości elektronicznej.
3)    Nie otwieraj podejrzanych linków w otrzymanych wiadomościach e-mail i SMS.
4)    Zainstaluj i aktualizuj oprogramowanie antywirusowe, które może uchronić komputer i urządzenia mobilne przed wirusami oraz oprogramowaniem szpiegującym. Na bieżąco aktualizuj system operacyjny urządzenia oraz cyklicznie skanuj każde urządzenie programem antywirusowym.
5)    Cyklicznie sprawdzaj, czy numery rachunków w przelewach zdefiniowanych nie uległy podmianie.
6)    Przed potwierdzeniem transakcji zawsze weryfikuj zgodność numeru konta, na które przelewasz środki pieniężne z numerem odbiorcy oraz numerem, który jest w kodzie potwierdzającym  transakcję, przekazanym z wykorzystaniem SMS  (jeżeli ta funkcjonalność jest udostępniona).
7)    Na bieżąco przeglądaj historię rachunku i operacji na każdej karcie płatniczej pod kątem podejrzanych transakcji. Jeżeli jest to możliwe, to włącz powiadomienia SMS o każdej wykonywanej transakcji.
8)    Nie kopiuj numerów rachunków bankowych do przelewów („kopiuj-wklej”), ale wpisuj je samodzielnie i dokładnie weryfikuj.
9)    Nie korzystaj z bankowości elektronicznej za pośrednictwem niesprawdzonych połączeń (np. publicznej WiFi).
10)  Zadbaj, aby każde używane oprogramowanie pochodziło z legalnego i zaufanego źródła.
11)  Jeżeli zaobserwujesz nietypowe lub podejrzane działania, niezwłocznie zgłoś ten fakt do banku,

PAMIĘTAJ! Twoje bezpieczeństwo finansowe w sieci zależy w pierwszej kolejności od Ciebie.