Bank internetowy to system zdalnego dostępu do rachunku Klienta w Banku, dzięki któremu wszystkie sprawy można załatwić bez wychodzenia z domu, a bezpieczeństwo transakcji gwarantuje specjalny Klucz sprzętowy lub jednorazowy kod SMS przesyłany z Banku,
I-Bank zapewnia bezpieczeństwo i poufność wymiany informacji, ponieważ wszystkie transakcje są szyfrowane kluczem sesyjnym 128 bitów, przesyłane protokołem SSL oraz zabezpieczone podpisem cyfrowym Klienta (zgodnym z ustawa o podpisie cyfrowym) za pomocą klucz sprzętowego. Do uwierzytelnienia banku i Klienta wykorzystywane są certyfikaty. Certyfikat banku dostarczany jest Klientowi w postaci pliku (na dyskietce, płycie CD, na stronie banku), a certyfikat Klienta jest odczytywany z jego klucza sprzętowego.
Istnieje także możliwość autoryzacji transakcji za pomocą kodu SMS wysyłanego przez Bank do Klienta każdorazowo przy składaniu dyspozycji dotyczących rachunku
Podstawowe funkcje banku internetowego:
-
Umożliwia Klientowi uzyskanie informacji o obrotach i stanie rachunku na daną chwilę.
-
Umożliwia Klientowi dokonywanie przelewów krajowych, do ZUS i do Urzędu Skarbowego.
-
Umożliwia Klientowi wydruk potwierdzenia przelewu.
-
Umożliwia Klientowi obsługę zleceń stałych.
-
Umożliwia Klientowi prowadzenie książki adresowej kontrahentów.
-
Umożliwia Klientowi tworzenie wzorców przelewów.
-
Umożliwia Klientowi szybkie wystawianie przelewów za pomocą wzorców przelewów.
-
Umożliwia Klientowi przeglądanie wyciągów i ich wydruk.
-
Umożliwia Klientowi zakładanie i likwidowanie lokat.
-
Umożliwia Klientowi odczytanie informacji przesyłanych przez bank.
-
Umożliwia Klientowi zmianę hasła i kodu PIN.
Usługi dostępne w I-Banku:
-
I-Bank – bank internetowy – usługi bankowe dostępne przez Internet.
-
CB – Corporate Banking – usługi bankowe dla firm, w których klika osób pracuje nad
przelewem, albo wymagane są dwa lub więcej podpisów dla ważności dokumentu
przelewu bankowego. -
Informacja SMS – automatyczne centrum informacyjne – wysyłanie komunikatów SMS raz dziennie po
zmianie salda.
Zasady Bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej
Bank Spółdzielczy w Krośnie Odrzańskim przyłączając sie do kampanii edukacyjnej prowadzonej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego dotyczącej bezpieczeństwa finansowego w bankowości elektronicznej.
Przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci:
1) Nie udostępniaj nikomu loginu i hasła do systemu bankowości elektronicznej.
2) Cyklicznie zmieniaj hasło do logowania w systemie bankowości elektronicznej.
3) Nie otwieraj podejrzanych linków w otrzymanych wiadomościach e-mail i SMS.
4) Zainstaluj i aktualizuj oprogramowanie antywirusowe, które może uchronić komputer i urządzenia mobilne przed wirusami oraz oprogramowaniem szpiegującym. Na bieżąco aktualizuj system operacyjny urządzenia oraz cyklicznie skanuj każde urządzenie programem antywirusowym.
5) Cyklicznie sprawdzaj, czy numery rachunków w przelewach zdefiniowanych nie uległy podmianie.
6) Przed potwierdzeniem transakcji zawsze weryfikuj zgodność numeru konta, na które przelewasz środki pieniężne z numerem odbiorcy oraz numerem, który jest w kodzie potwierdzającym transakcję, przekazanym z wykorzystaniem SMS (jeżeli ta funkcjonalność jest udostępniona).
7) Na bieżąco przeglądaj historię rachunku i operacji na każdej karcie płatniczej pod kątem podejrzanych transakcji. Jeżeli jest to możliwe, to włącz powiadomienia SMS o każdej wykonywanej transakcji.
8) Nie kopiuj numerów rachunków bankowych do przelewów („kopiuj-wklej”), ale wpisuj je samodzielnie i dokładnie weryfikuj.
9) Nie korzystaj z bankowości elektronicznej za pośrednictwem niesprawdzonych połączeń (np. publicznej WiFi).
10) Zadbaj, aby każde używane oprogramowanie pochodziło z legalnego i zaufanego źródła.
11) Jeżeli zaobserwujesz nietypowe lub podejrzane działania, niezwłocznie zgłoś ten fakt do banku,
PAMIĘTAJ! Twoje bezpieczeństwo finansowe w sieci zależy w pierwszej kolejności od Ciebie.